GC 2016 : Star Trek Bridge Crew VR

Star Trek : Bridge Crew VR

Star Trek ervaren in VR, de natte droom van menig trekkie. Wij van SGT Games hebben het net meegemaakt, en we moeten zeggen, het smaakte naar meer. Het begon met het aankomen op de USS Aegis, mijn team en ik vlogen eerst in een verkennende vlucht rond ons nieuw verworven Starfleet ship, alvorens dan uiteindelijk plaats te nemen op onze respectievelijke posities op de brug. Niels was Engineer, Kevin deed Helm, en ikzelf was de Tactical Officer. De kapiteinspositie werd ingenomen door iemand van Ubisoft zelf.

Star Trek Bridge Crew 4

Eerst mochten we wat kennismaken met onze bedieningsconsole, eens vlug rondkijken bevestigde al snel onze posities ten opzichte van elkaar. Al hadden enkele van ons een klein akkefietje met hoe we in VR waren vertegenwoordigd. Tactical en Helm hadden last van vreemd uitziende gewrichtsaandoeningen. Wat onze stoelen herpositioneren en een reset van onze virtuele positie via de controller en ons probleem was opgelost. De prachtig vormgegeven brug en de wijde ruimte die we inkeken door het alombekende viewscreen verloren we al snel elke zin van realiteit. We bevonden ons 100% in de een Starfleetvessel, op de brug, klaar voor ons eerste avontuur.

STBC1

Dat eerste avontuur bleek een reddingsactie te zijn. We vertrokken, na het instellen van het gewenste sterrenstelsel door de Helm vertrokken we warpspeed richting doelwit. Dit doelwit bleek een gigantisch ruimtestation te zijn, vlakbij een zon gelegen die op het punt stond haar laatste adem met een grote knal uit te blazen. Na het uitvoeren van een scan op levensvormen vonden we drie doelwitten, escape pods, die mogelijk nog een teken van leven konden bevatten. Met de super accurate Vive controllers kon ik met mijn rechterhand een doelwit op de scanner selecteren, en met mijn linkerhand een scan beginnen op dat doelwit. Na het detecteren van leven binnenin de escape pod kon onze engineer dan zijn transporter starten. Hiervoor moesten natuurlijk eerst de schilden naar beneden.

Middenin het transportproces werden we plots aangevallen door een Klingon warbird. Schilden terug omhoog en torpedo’s laden ! Enkele rake schoten en het Klingon-schip nam even het hazenpad terwijl wij verder zochten naar levensvormen. Een tweede maal werden we aangevallen, en deze keer had de eerste warbird een vriendje meegebracht. Onze kapitein besliste om vol te gaan voor het transport van de slachtoffers. Na enkele rake schoten van de twee warbirds zagen we daardoor een van onze mede-crewgenoten dood neervallen. Uiteindelijk konden we toch onze missie afronden en kozen we deze keer zelf het hazenpad, warpspeed richting huis. Missie voltooid !

STBC2

Het was dus een ongelofelijke ervaring. We werkten als een team, elk met een eigen functie, en bereikten zo uiteindelijk ons doel. Wat ons meest innam tijdens de demo was het gevoel van presence, het leek alsof we er echt waren en dat was voor een groot deel door de accurate controllers van Oculus en de perfecte virtuele representatie van je avatar binnen de VR omgeving. Ik heb een volle minuut de beweging van mijn handen, armen en benen. enkel omdat die zo realistisch leken en bewogen. Het leken echt mijn eigen ledematen. Zo’n ervaring is een ongelofelijke prestatie vinden wij. Nochtans was, puur grafisch gezien, bridge crew geen enorm hoogstandje. Het was mooi vormgegeven en geloofwaardig genoeg maar zoals bij de meeste VR-games hebben ze Grafisch een stap teruggezet om zo alles soepel draaiend te houden. En dat is (althans voor nu) al wat nodig is voor een overtuigende ervaring. Beam us up scotty !

 

Star Trek Bridge Crew wordt gereleased in de herfst van 2016.

Bron : Gamescom

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
UA-74184029-1