GC 2016: Call of Duty Infinite Warfare

Tijdens Gamescom kon een bezoek aan de stand van Call of Duty uiteraard niet ontbreken. Helaas was er dit jaar geen mogelijkheid om het spel zelf al eens uit te testen maar kregen we wel de kans om al de 3 verschillende onderdelen van de nieuwste telg in de reeks te bekijken in een tech demo. De voorstelling begon met een singleplayer missie van Infinite Warfare die plaatsvond op een dolgedraaide asteroide die uit zijn baan was gebracht en recht op de zon afging. Op deze asteroide was er een onderzoeksbasis met wetenschappers en jouw opdracht was om te zoeken naar overlevenden. Doordat de asteroide zo dicht bij de zon kwam, was de temperatuur in direct zonlicht dodelijk en was het levensnoodzakelijk om binnen het schaduwgedeelte van de asteroide te blijven. Al snel is te zien dat het spel opnieuw een sprong vooruit heeft gemaakt op grafisch gebied. Hier en daar zijn er enkele schoonheidsfoutjes terug te vinden maar eens je opgaat in het verhaal zie je deze al gauw over het hoofd. In het eerste gedeelte van de missie was er weinig actie te beleven terwijl je op zoek was naar overlevenden en naar de oorzaak van deze catastrofe. Al gauw kom je je eerste vijanden tegen en keert het spel terug naar de alom gekende Call of Duty actie waar vele spelers elk jaar opnieuw naar hunkeren. Je vecht je een weg doorheen de basis op zoek naar een belangrijke wetenschapper maar wanneer je deze dood terugvindt is het een kwestie om van de asteroide te raken vooraleer je levend opbrandt in de zon.

http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1512640/call-duty-modern-warfare-remastered.png

Hier eindigde dan ook het eerste deel van de presentatie en begon wat voor veel gamers belangrijker is dan Infinite Warfare, een missie uit de remake van Modern Warfare. In deze missie zat je achter een grenade-launcher aan boord van een aanvalshelikopter. Jouw taak is om het gebied veilig te maken voor de grondtroepen om door te breken in het gebied. Wanneer je te horen krijgt dat enkel soldaten vast zitten in een gebouw onder vijandelijk vuur wordt je op de grond geplaatst om hen te gaan redden. Hier kregen we een blik op hoe de vertrouwde wapens geremastered werden voor de huidige platformen en daar slaagden ze prima in. Modern Warfare remastered kan gerust naast Infinite Warfare staan wat het grafische aspect betreft. Na je een weg doorheen de vijanden geschoten te hebben kom je aan bij de soldaten in nood en help je om het aanliggende gebouw  op te helpen ruimen van vijanden. De helikopter komt je terug oppikken en je bent al op weg naar een volgende noodsituatie. Een andere helikopter wordt uit de lucht geschoten en stort neer midden in het oorlogsgebied. Alweer wordt je op de grond geplaatst om de piloot te gaan redden. De timer begint te lopen omdat het toestel op ontploffen staat en de piloot tijdig gered moet worden. Terwijl je onder vijandelijk vuur ligt krijg je dekking van je mede-soldaten en loop je met de piloot op je schouders terug richting de helikopter en red je haar van een zekere dood. Dit was een eerste blik op remake van Modern Warfare en het doet al verlangen naar meer. Fans van de originele Modern Warfare zullen zich onmiddellijk terug thuisvoelen in de remake en kunnen nostalgisch terugblikken. Jammer genoeg waren er van beide delen geen live multiplayer beelden te zien dus hiervoor zullen we moeten wachten tot de alpha en beta testing beschikbaar is.

http://teambeyond.net/wp-content/uploads/2016/08/Call-of-Duty-Infinite-Warfare-%E2%80%93-Zombies-in-Spaceland-Art.png

Het derde en laatste deel van de presentatie ging over de nieuwste editie van één van de meeste geliefde Call of Duty zijprojecten: Zombies in Spaceland. Zombies is een survival modus waarin je continu waves van hordes zombies achter je aan krijgt terwijl jij probeert te overleven en te ontsnappen. Dit jaar speelt Zombies zich af in Space Land, een verlaten pretpark in het thema van buitenaardse wezens. Naast de interactie met de attracties om zombies te doden is er weinig nieuws aan de modus toegevoegd. Zombies is meer van hetzelfde in een andere setting en jammer genoeg grafisch zeer teleurstellend. Het lijkt wel alsof de ontwikkelaar zich verplicht voelde om een zombie hoofdstuk toe te voegen aan het spel maar er weinig tijd en resources in wilde stoppen. Zombies blijft een leuke modus maar verwacht dus weinig vernieuwende aspecten in de laatste toevoeging aan de serie. Tot zover de laatste blik op de nieuwste Call of Duty.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
UA-74184029-1